Søndag den 1. Juli var vi en Hy'ere der mødtes i Østerild for i samlet flok at køre til Hirtshals næste morgen.

2/7-18

Tidligt morgen skulle vi op og have morgenmad inden afgang kl. 6,00.

I Hirtshals kl. 8,00 hvor Knud og Jytte samt Felix ventede på os, Karen og Dan kom med deres konvoj på 4 stk Meharier, som også skulle til Norge.

Efter 4,5 time ankom vi til Langesund, hvor Jan og Mays datter dirigerede os ind på en sidevej, så vi kunne få sagt goddag til May og Jan og taget billeder.

Vi kørte gennem Porsgrunn-Skien, hvor der var en voldsom trafik, så det er ikke nemt at holde samling på 12 biler, nogle mistede vi da også, men fik senere kontakt med dem igen.Vi kørte til Max Camping i Kongsberg - en tur på ca. 110 km. i ca. 30 graders varme. På pladsen ventede Hega og Stein samt Kersti og Arnold, som havde holdt nogle få pladser ned til vandet.

3/7

Om formiddagen kørte vi til Sølvminerne, hvor vi kørte med tog ind i minen, en spændende tur.

Hen på eftermiddagen kom vi til Sølvik Camping en dejlig plads ved Randsfjorden.

4/7

Vi kørte til Hadeland Glasværk i Jevenaker, hvor der var rig mulighed for at lufte dan kortet i de mange butikker. Man kunne også se glaspusterne i aktion og selv prøve.

Vi kørte til Natved Camping ved Vikersund, en rigtig smuk plads med udsigt over Trysil fjorden. Der var reserveret en meget stor plads til os, så vi havde god plads til at lave de biler, der ikke havde det så godt i varmen – ca. 30 grader.

5/7

Kørte vi til Blåfarveværket, som kun lå ca. 15 km fra campingpladsen.

Et meget spændende og smukt sted, som var utrolig velholdt. Efter frokost kørte vi op til Kobolt minerne ad en lille smal vej med store stigninger og mange sving, men det var turen værd, for sikken udsigt der var deroppe.

6/7

Vi kørte allerede kl. 9,00 pga. af varmen, som bare steg til over 30 gr.  hen på eftermiddagen. Vi kørte en flot tur til Rollag Holman Camping, som ligger i kanten af Norges største naturreservat. Igen en dejlig plads til vand og smuk udsigt.

7/7

Afgang kl 10,00 da vi havde afkortet turen med ca. 65 km. Vi kørte først til Norefjord Stavkirke - en meget gammel, men smuk kirke. Så kom vi på arbejde, da vi skulle op på Immingsfjeldet 1176 m. over havet , i høj solskin og udsigt til sne.Vel nede kørte vi langs vandet til Sandviken camping som ligger ved Tinn søen, hvor vi Hyggede til først på natten.

8/7

Vi kørte til Mæl, hvor der er en kopi af den færge, som blev sænket under krigen, da den sejlede med tungvand. Senere gjorde vi holdt ved en mindesten for de omkomne fra færgen.

Turen gik så til Telemark Camping i Lunde. Her kunne man  gå ned og se sluserne, få en øl eller is på kroen, men ellers bare nyde den gode udsigt og de Hyggelige folk, som var med på turen.

9/7

Vi kørte fra Lunde mod Vrådal og undervejs holdt vi ved Kviteseid Byggetun, der var lukket men vi gik ind og så de gamle huse.

Efter indkøb og frokost i Vrådal gik turen gennem Nissedal langs Nisser sø til Tveitsund   og Haugsjåsund camping .

10/7

kl. 9,30 kørte vi til Jettegryderne - en hel fantastisk naturoplevelse, som ikke kan beskrives, men skal opleves. Om eftermiddagen kørte vi over Gautefall gennem Drangedal til campingpladsen, som Jan  bestilte i Marts. Vi fik at vide, at alle ikke kunne være ved vandet, som ellers aftalt, men vi kunne være på en mark uden for pladsen, så vi kørte igen og kom ind på Lovisenberg camping ca. 3km. fra Kragerø.

11/7

Efter en stille formiddag var vi nogle, der valgte at leje en bus til at køre os ind til byen, som er rigtig Hyggelig med små gader og gamle flotte træhuse, men det var uhyggeligt varmt, så det var godt at bussen hentede os kl 14,30.

Til aften lavede vi ”tøm dit køleskab” og skulle have grillet, men pga. tørken var det forbudt. Mad fik vi dog – kreativiteten fejler jo ikke noget, når man er i godt selskab.

12/7

Afgang fra Kragerø kl 10,00 til Langesund, hvor vi holdt på torvet, nogle gik ud for at finde de sidste ting at tage med hjem, andre spiste is mm.

Det blev tid til at køre til færgen og tage afsked med May og Jan .

Vi var i Hirtshals kl 19,00 og kørte så til Brønderslev, hvor man sagde farvel til dem, som fortsatte sydpå .

Tak til May og Jan for en fantastisk tur og tak til alle, der var med for den gode og